Keskittymisen strategia

Strategiset päätavoitteet vuoteen 2016

  • Tarjoamme asiakkaillemme parasta: tunnemme loppukäyttäjämme, heidän tarpeensa ja toiveensa.
  • Olemme markkinajohtaja Pohjoismaissa, meillä on alan uskollisimmat asiakkaat ja parhaat palvelut.
  • Olemme markkinajohtaja premium-renkaissa Venäjällä ja IVY-maissa.
  • Meillä on vahva asema ydintuoteryhmissä maailmanlaajuisesti.
  • Kasvamme jatkuvasti kehittyvän tuotevalikoiman ja palvelun avulla. Kannattava kasvu edellyttää kapasiteetin jatkuvaa lisäämistä.
  • Kasvatamme tulostamme korkean tuottavuuden ja alan parhaiden asiakasprosessien avulla.
  • Meillä on osaava, innostunut ja yrittäjämäinen henkilöstö; saavutamme asetetut tavoitteet ja tulokset yhdessä töitä tehden.

Päätavoitteet 2012 – 2013

Nokian Renkaiden päämarkkinoiden arvioidaan kasvavan maailmanmarkkinoita voimakkaammin vuosina 2012 – 2013. Nokian Renkaiden tavoitteena on saavuttaa edelleen paras kasvu ja kannattavuus rengasalalla sekä vahvistaa markkina-asemiaan.

Strategian kehittyminen 1898 – 2011

Valmistus

  • Suomen Gummitehdas perustettiin 1898
  • Nokian-tehdas 1904
  • Venäjän-tehdas 2005

Jakelu

  • 2000-luvun vaihteessa jakelutien hallinan lisääminen; työkalu markkina­osuuksien parantamiseen ➜ Vianor-ketju 

Kuluttajat

  • Vuonna 2009 lähemmäksi kuluttajaa
  • Sähköinen liiketoiminta, vuorovaikutteiset palvelut ➜ ”Lähelle asiakasta” 
Strategian kehittyminenStrategian kehittyminenStrategian kehittyminen