Keskittymisen strategia

1Pohjoiset olot

Keskitymme ainoana rengas­valmistajana maailmassa pohjoisten olojen asiakas­tarpeisiin ja tuotteisiin. Markkinoimme tuotteitamme alueilla, joissa on lunta, metsää ja vuodenaikojen vaihtelusta johtuvat vaativat ajo-olosuhteet.

2Kapeat tuote­segmentit

Hyödynnämme ”pohjoisten olojen” erikoisosaamistamme kapeissa tuotesegmenteissä kuten henkilöautojen talvirenkaissa sekä metsäkonerenkaissa. Muita kärkituottei-tamme ovat Light Truck- ja SUV-renkaat, kuorma-autojen talvirenkaat sekä satama- ja kaivoskoneiden renkaat. Haluamme renkaidemme käyttäjien olevan maailman tyytyväisimpiä asiakkaita.

3Jälkimarkkinat

Kaikki Nokian-merkkiset henkilöautonrenkaamme ja raskaista renkaistamme noin 60 % myydään kuluttajille jälkimarkkinoilla rengasalan erikoisliikkeiden, autokauppojen ja muiden rengaskauppaa harjoittavien yritysten kautta. Tämä antaa meille paremman hinnoitteluaseman.

Nokian Renkaiden keskittymisen
strategiaa tukevat:

Investoinnit tuotekehitykseen, tuotantoon, jakeluun ja logistiikkaan

Tuotekehitystä ohjaa kestävän turvallisuuden tuotekehitysfilosofia, jonka mukaisesti tuotevalikoima uudistuu jatkuvasti ja sisältää aina asiakkaille lisäarvoa tuottavia innovaatioita.

• Omassa tuotannossa keskitytään hyväkatteisiin ydintuotteisiin.
  • Uusien tuotteiden osuuden tulee olla vuosittain vähintään 25 % liikevaihdosta.
  • Laadun, tuottavuuden ja logistiikan jatkuvaan kehittämiseen investoidaan johdonmukaisesti.
  • Jakeluun panostetaan erityisesti Vianor-ketjua laajentamalla ja prosesseja kehittämällä.

Avoin ja osallistava yrityskulttuuri

Nokian Renkaiden kestävän menestyksen perusedellytyksenä on jatkuva henkilöstön kehittäminen, joka tähtää motivoituneen, yksilön ja yrityksen menestystä tukevan työyhteisön rakentamiseen ja ylläpitämiseen. Kehitystyötä tukee avoin ja osallistava yrityskulttuuri.