Nokian Renkaat

Talvirenkaiden markkina- ja hintajohtaja Pohjoismaissa ja Venäjällä

Nokian Renkaat keskittyy ainoana rengasvalmistajana maailmassa tuotteisiin ja palveluihin, jotka helpottavat ihmisten turvallista liikkumista pohjoisissa olosuhteissa. Innovatiivisia renkaita henkilö- ja kuorma-autoihin sekä raskaisiin työkoneisiin markkinoidaan pääosin alueilla, joissa on lunta, metsää ja vuodenaikojen vaihtelusta johtuvat vaativat ajo-olosuhteet. Yhtiö kehittää tuotteitaan tavoitteenaan kestävä turvallisuus ja ympäristöystävällisyys tuotteen koko elinkaaren ajan.

Nokian Hakkapeliitta on johtava talvirengasbrändi Pohjois­maissa ja Venäjällä. Laatumielikuva sekä markkina- ja hintajohtajuus yhdistettynä vahvaan jakeluverkostoon ja logistiseen osaamiseen ovat Nokian Renkaiden tärkeimpiä kilpailuetuja.

Tuotteet myydään pääasiassa jälkimarkkinoille. Konserniin kuuluu Vianor-rengasketju, joka tekee tukku- ja vähittäis­kauppaa Nokian Renkaiden päämarkkinoilla. Yhtiöllä on omat tehtaat Suomessa Nokialla ja Venäjällä Vsevolozhskissa. Tehtaisiin on investoitu vuosina 2005 – 2011 noin 700 miljoonaa euroa, ja ne edustavat tuottavuudeltaan ja laaduntuottokyvyltään alan ehdotonta huippua.

Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli yli 1,4 miljardia euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa noin 4 000. Nokian Renkaiden osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

Turvallisimmat renkaat
pohjoisiin oloihin

Meillä on luontaiset edellytykset ymmärtää pohjoisten olojen asiakasta, hänen tarpeitaan ja odotuksiaan. Toimimme kasvavilla markkinoilla ja keskitymme rengasalan tuotteisiin ja palveluihin, jotka antavat pohjoisten olojen asiakkaalle kestävää lisäarvoa. Ne myös luovat pohjan yhtiömme kannattavalle kasvulle.